تانک ۵۰۰ پرچمدار خودروهای گریتوال محسوب میشود که میتوان آن را یکی از چند نماینده چینیها برای رقابت با بزرگانی مثل تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول و... دانست.
البته که هر بخش آن، یک کپی و تقلید از خودرویی دیگر است.
در نمای جلویی، شاهد تلفیق طراحی خودروهای داج و تویوتا به خصوص مدل لندکروز اتاق ۲۰۰ هستیم.
چراغ خودرو در این قسمت به شکل مربعی و کوچک طراحی شده و از طرفی دیگر، جلوپنجره آن بزرگ و غرق در کرومکاریهای زیاد است.
نمای جلویی خودرو به وسیله همین جلوپنجره بزرگ و همچنین برجستگیهای کاپوت، ظاهری تهاجمی و عضلانی پیدا کرده است.
نمای کناری خودرو طراحی سادهای دارد و شباهت آن با لندکروز سری ۳۰۰ هم قابل توجه است.
در نمای پشتی، چراغهای پشتی به جای بزرگ بودن، شکلی عمودی و کوچک دارند.نمای پشتی ما را به یاد طراحی محصول پرطرفدار نیسان به نام سافاری میاندازد.
فضای داخلی تانک ۵۰۰ تلفیقی از لوکس و آفرودی بودن است.
نمایشگرهای بزرگ و کوچک اطلاعات-سرگرمی و کیلومترشمار و ساعت آنالوگ و همچنین طراحی کنسول وسط و چیدمانهای کنترلرها روی آن، از جذابیتهای کابین تانک ۵۰۰ هستند.
طرح چوب به کار رفته در کابین به همراه رنگهای خاص صندلی و تودریها، حالتی لوکس را القا میکنند.
به لطف پیشرانه برقی به کار رفته در کنار پیشرانه بنزینی ۲ لیتری توربو، ۴۰۲ اسببخار قدرت و ۷۵۰ نیوتونمتر گشتاور خروجی این SUV چینی است.
گیربکس ۹ سرعته وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.
شتاب صفر تا صد این خودروی ۲۵۳۰ کیلوگرمی، ۶.۹ ثانیه اعلام شده است.
با امکاناتی مثل کروز کنترل تریل، سامانه چهارچرخ محرک با حالت سنگین و قفل دیفرانسیل عقب و مرکزی، این خودرو آفرودی جلوه داده میشود.